Veľa sa hovorí o tom, čo všetko by mali deti vedieť – vedomosti, zručnosti, jazyky, kompetencie… Menej sa hovorí o kvalite života detí na školách, nerieši sa ako sa cítia, čo by potrebovali. Potrebná je aj diskusia o prirodzených hraniciach a pravidlách, aby sme sa všetci v škole cítili bezpečne. Preto nám v našej škole nie je ľahostajná ani emocionálna stránka osobnosti.

  • zameriavame sa na rozvoj emocionálnej inteligencie u žiakov prostredníctvom:
    • ranného kruhu,
    • rozhovorov,
    • riešenia problémových situácií,
    • zážitkového učenia,
    • interaktívnych hier,
    • sebareflexie žiakov

 

  • vždy si nájdeme čas na vypočutie žiaka, snažíme sa ho pochopiť, pomôcť, porozumieť
  • učíme žiakov vedieť podať pomocnú ruku, byť oporou, chápať a byť pochopený
  • naším cieľom je nielen vzdelávať, ale aj vychovávať, emocionálna výchova napomáha byť psychicky silnejším, obľúbenejším a úspešnejším v živote
  • u detí je potrebné emocionálnu inteligenciu rozvíjať a naučiť ich rozmýšľať srdcom
  • „Dobre vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné.“