Veľa sa hovorí o tom, čo všetko by mali deti vedieť – vedomosti, zručnosti, jazyky, kompetencie… Menej sa hovorí o kvalite života detí na školách, nerieši sa ako sa cítia, čo by potrebovali. Potrebná je aj diskusia o prirodzených hraniciach a pravidlách, aby sme sa všetci v škole cítili bezpečne. Preto nám v našej škole nie je ľahostajná ani emocionálna stránka osobnosti.
- zameriavame sa na rozvoj emocionálnej inteligencie u žiakov prostredníctvom:
- ranného kruhu,
- rozhovorov,
- riešenia problémových situácií,
- zážitkového učenia,
- interaktívnych hier,
- sebareflexie žiakov
- vždy si nájdeme čas na vypočutie žiaka, snažíme sa ho pochopiť, pomôcť, porozumieť
- učíme žiakov vedieť podať pomocnú ruku, byť oporou, chápať a byť pochopený
- naším cieľom je nielen vzdelávať, ale aj vychovávať, emocionálna výchova napomáha byť psychicky silnejším, obľúbenejším a úspešnejším v živote
- u detí je potrebné emocionálnu inteligenciu rozvíjať a naučiť ich rozmýšľať srdcom
- „Dobre vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné.“